Bloggtorka under stormen.

Egentligen händer ganska mycket, men orken att skriva har inte funnits.

Jag söker jobb och har redan varit på tre intervjuer. Ett jobb tackade jag nej till, ett annat fick jag inte (fick besked via mail – ??) och det tredje väntar jag på svar ifrån. Har en fjärde intervju på väg så jag är inte ett dugg orolig över att inte ha något jobb under sommaren.

Det svåra verkar vara lönen. Offentliga jobb är dåligt betalda till att börja med och nu när jag fått upp en vettig lön vill jag inte gärna gå ner i lön, särskilt inte med tanke på att mitt fackförbund presenterade siffror som visade att medellönen för en person med min erfarenhet faktiskt ligger där jag nu ligger. Då känns det ju än mer puckat att sänka min inkomst!!

*pausar då Lilltjej helt uppenbart är missnöjd med det som visas på TV*

Sedan lyckades jag med konststycket att komma med i Svensktoppen nästa. En sistaminuten-anmälan med ”Sol efter Regnet” och eh ja, jag ska tydligen sjunga med i radio i juli. Happ, där ser man. Jag har redan nu börjat fundera på vad jag ska ha på mig. Det kommer naturligtvis inte att se bra ut vad jag än gör men jag ska ju sjunga, inte gå som fotomodell :P.

Förhoppningsvis hinner jag med lite semester.

Nu hittade min man mina nycklar som varit försvunna i säkert ett halvår. Yey!

 

 

Kommentera

