En bra dag.

Jag vet inte sist det hände. Men idag vaknade jag och kände att det skulle bli en bra dag. Lätta steg. Lätt humör och platt mage som inte gasade sig en massa.

Sånt gör mig orolig. en person som är van vid att vara nedstämd blir liksom orolig över att livet känns lätt. Jag funderar på hur länge det håller i sig denna gång?

Kanske har jag börjat landa i mitt liv?

Har fått ett jobberbjudande som jag kommer att tacka nej till. För låg lön, för lång pendling och för osäker anställningsform gör att jag inte kan ta det. Jag har fler intervjuer på gång så det känns inte så farligt att tacka nej. Dessutom måste jag passa på nu när jag inte har a-kassa eftersom jag sedan är tvungen att ta arbete hos första som erbjuder.

Jag vet inte. Allting är bara lugnt.

Lugnet före stormen?

Lämna en kommentar