Jag trillar ju dit…ibland…

Jag försöker vara så genusmedveten som möjligt. Jag vill tro att jag behandlar pojkar och flickor lika. Jag slänger mig med ”hen” när det passar sig och tycker ordet är ett toppen tillägg till svenska språket.

Jag läser Lady Dahmer och försöker följa med så gott jag kan i hur man bör behandla sina barn. Jag håller inte alltid med henne men ibland – jisses vad hon öppnar mina ögon!

Jag undviker att prata vikt eller utseende. Jag säger inte ”vad DUKTIG du är” när de gjort något utan använder mig av ”Titta vad du KAN!”

I mina ögon är barn inte produkten av sina kön utan de har samma möjligheter att älska meka med bilar eller leka ”relationer” med dockor. Jag vill helt enkelt ge mina barn alla möjligheter till att bli lyckliga.

O.s.v.

Jag vill tro att jag är medveten iaf. Men ibland, trillar jag dit.

Jag köpte en baddräkt till min lilla tjej. Hon fyllde två år i februari. Hon har definitivt inte bröst. Hon behöver definitivt inte bh. Jag minns att jag bara såg baddräkten och tänkte ”ÅH, FLAMINGOS!” och så klickade jag hem den. Pucko. Jag skulle ju inte köpt den om ”hon” varit en ”han”, eller hur?

Det är sånt som gör mig irriterad på mig själv. Jag trillar dit och jag VILL verkligen inte falla för de genusmotståndare som styr världskonsumtionen. Jag VILL känna mig fri till att klä en pojke i klänning eller skippa klänning helt eftersom det är ett ganska opraktiskt plagg. Jag vill inte ens tänka på ordet ”baddräkt” i samma mening som ”litet barn”.

Vad fan gör jag av baddräkten nu? 😛

Jäkla pippisar!

Jäkla pippisar!

Kommentera

