Perspektiv

Jag funderar på vad det är som skiljer idag från igår?

Igår var en skitdag, på så många sätt. Idag vaknade jag och dagen blev successivt bättre. Jag vet inte varför. Men jag tror just förhållningssätt är väldigt viktigt. För mig är det extremt viktigt att veta vart jag står i förhållande till en uppkommen situation. Jag tror jag hittade att allting har en lösning. Vilket var något som jag egentligen redan visste, men det blev ännu tydligare i takt med att dagen rörde sig framåt.

Lösningar presenterade sig själva. Två telefonsamtal senare hade jag ett helt annat alternativ för de kommande månaderna. Bara det gav mig en lättnad. Jag BEHÖVER inte köra på i 100%. Jag kan ta mig lyxen att ta det lugnare. Jag måste inte prestera skyhögt för att klara mig.

M.m. Jag till och med tog en längre promenad på kvällen istället för att sega ihop hemma.

Bara det är ju ett tecken på ett bättre mående.

Kort sagt: Lämna det bakomflutna före dig…..

Kommentera

