Jävla värkar ger mig skrämselhicka.

Vecka 21 (20+5). Jag ligger i sängen igår och har en oerhört trött make bredvid mig och en snart mellansyster som också ska få plats. Värken börjar någonstans i ryggen och molar lite sådär ofarligt.

Sedan kommer den: the PAIN. Jag har inte haft mensvärk på några månader nu men släng dig i väggen mensvärk – denna smärtan klår dig. Den börjar mola lite längst och så växer den uppåt. Jag känner på magen – stenhård.

Fuck – en värk. Tänker jag.

Det gör ont och jag andas och tänker på sommardagar och fågelkvitter.

Den håller i sig vad som känns som väldigt länge och till slut vänder jag mig om och lägger mig på vänster sida för jag blir nästan lite rädd över att den inte verkar vilja släppa.

Till slut börjar magen slappna av.

Det här var en fis i rymden jämförelsevis med hur jävla ont det gör att ha riktiga värkar och jag blev rädd ändå.

Det sägs att man glömmer förlossningar. Men jag har inte glömt. Varje gång jag känner en värk minns jag smärtan, paniken, ångesten och dödslängtan.

Tack Växjö lasarett för den upplevelsen.

 

One thought on “Jävla värkar ger mig skrämselhicka.

  1. Hur har det gått för dig?

    Tittar in efter ha haft bloggandet på hyllan ett längre tag…

    Försöker att få upp näsan över vattenytan igen.

    Varm hemikram ♥

Kommentera

