När hon får välja själv….

Min tanke med barnens klädsel var att de skulle få känna sig fria att välja vad de själva känner sig bekväma i. Vi tar turer både på ”pojk” och ”flick” i butikerna när vi väl shoppar tillsammans (vilket är 2ggr om året eftersom min stora tjej avskyr shopping!) och hon får välja själv vad hon vill ha. Jag styr i den mån att det inte ska anspela på sex samt att det ska vara bekvämt (d.v.s. tajta korsettklänningar går liksom bort, för det kommer inte bli använt). Resten får hon välja hur hon vill. Jag har ibland försökt gå in och styra lite med förslag på vad hon ska ha på sig. Men eftersom jag mötts av suckar och ”NEJ, jag vill ha på mig DET HÄR!” så har jag liksom gett upp och och förlikat mig med att hon får ha på sig det hon trivs i. När jag jämför med andra i hennes ålder (10år) ser hon ut som om Picasso tagit LSD.

Men hon är ju nöjd iaf.  Åh den minen också…..
1147050_10153158111140711_570224041_o

Kommentera

