Det är en massa stopp nu.

Jag minns att jag gick på mellanstadiet och vi skulle göra något projektarbete om droger/alkohol. Iom att det var mellanstadiet så fick man ju illustrera sitt arbete med fina bilder. Jag gjorde en stopp-skylt men istället för ”stopp” skrev jag ”stop”. Min lärare, som uppenbarligen såg misstaget, var snabb med att säga högt och tydligt: ”Åh, en skylt på engelska! Va bra!”.

Ibland är man tacksam över snabbtänkta lärare.

Det är en massa stopp på gång nu iaf. Jag har mer eller mindre infört köpstopp till ungarna. Jag behöver dock kläder för jag bli liksom inte mindre just nu. Efter att min vän började med viktväktarna har jag börjat tänka lite mer på vad jag äter också, i ett försök att minska på foglossning, hepatos och andra besvär jag är så jäkla bra på att få i slutet av graviditeten. Det var inte så jobbigt som jag trodde. Det är bara att undvika fikarummet så går det bra, haha.

Senaste dagarna har jag fått hem flera fina plagg när Kompani Knut har rensat sina lager och haft mega-reor. Det är synd att butiken inte ska ta in Albababy mera, även om jag förstår varför. Plaggen är inte gratis och verkar smått svårsålda för ordinarie pris. Själv har jag tröttnat lite på grupperna på FB just nu. Det är mycket prutningar och mycket folk som velar med plagg och så blir det en enda röra när man måste lägga ut plaggen i olika grupper. Så nu kör jag på Tradera istället. Här ligger mina annonser om någon vill spana iaf.  :).

Nu ska jag fortsätta jobba. Det är fredag och förhoppningsvis blir jag klar med det mesta så jag kan börja på ny kula på måndag.

Kommentera

