Näs-handikappad

Maken har varit så bra när jag varit sjuk. Förutom att han inte är miljonär och kunde vara hemma med mig alla dagarna jag varit en ynklig, patetisk liten sjukling. Idag vaknade jag redan klockan 06:00 (ingen rast, ingen ro) och hostade MEN – jag kunde andas igen och sjukdomsångesten i bröstet hade släppt lite. SÅ SKÖNT!

Jag har verkligen inte tyckt om att vara hemma. Jag har varit rastlös och svag samtidigt. Men idag kände jag mig faktiskt lite piggare. Inte så att jag är frisk igen, långt ifrån. Jag kommer att behöva hela helgen för att bli helt frisk, misstänker jag. Men det är ett litet steg i rätt riktning.

Att jag inte vaknade i en hög av desperation och sorgsenhet över förkylningen (influensan?) gjorde mig genast på gott humör.

Det är så härligt att leva.

En kul grej som hände igår var att jag helt förlorade luktsinnet. Maken kom med te till mig och jag smakade.

”Men är det något i?”

”Ja, tepåsen har fått dra ett tag”

”Men jag känner ingen smak?”

”Älskling, det är vanligt att man tappar lukt- och smaksinne när man är förkyld”

”MEN DET HAR ALDRIG HÄNT MIG FÖRR!!!”

Jag som blivit van att ha ett oerhört effektivt luktsinne under graviditeten kände mig helt näs-handikappad. Hur ska man njuta av te eller mat om man inte känner smaken.

Idag var luktisinnet tillbaka. Jag blev faktiskt lite orolig där ett tag.

Men till viktigare saker nu (nåja 😛 ): Ska man köpa denna till lillebror eller inte? Den skulle matcha min rosa skötväska!!

elodie_details_akpase_cotton_candy2_big

4 thoughts on “Näs-handikappad

    • Eller hur!! Jag måste ju matcha!! 😛 Tack. Det har varit hemskt, men idag mår jag bättre än igår så på måndag kan jag äntligen gå tillbaka till jobbet. Jag avskyr att lämna mina kollegor i sticket sådär.

Kommentera

