När det förflutna spökar.

Det visar sig att mitt ex utnyttjat mitt namn under nästan 4 års tid genom att låta mig stå kvar på det kontrakt vi hade gemensamt när vi levde ihop. Jag flyttade 2009 till en annan stad, men missade att det inte räcker med att lämna flyttanmälan utan man måste faktiskt säga upp kontraktet. Eftersom han inte fick stå på kontraktet utan mig lät han mig helt enkelt stå kvar. Skulle han sluta betala hyran skulle jag bli betalningsskyldig.

Vid kontakt idag med min tidigare hyresvärd visar det sig att de skickat hem papper om överlåtelse samt avflyttning, till min gamla adress, där mitt ex bor kvar. Mitt ex har såklart ”missat” att ge mig dessa papper och därmed har det liksom aldrig uppstått något problem.

Först NU får jag reda på det. Jag känner mig nästan smutsig och det känns faktiskt läskigt att mitt namn står på ett kontrakt utan min tillåtelse och att det utnyttjas för att någon jag inte ens har pratat med under 3 års tid kan få hyra en lägenhet.

Han utnyttjade mig under tiden vi levde ihop men inte ens när vi gick isär slapp jag honom.

Usch.

2 thoughts on “När det förflutna spökar.

Kommentera

