Alltså, vad tusan hände?

Måndag kollade jag i spegeln och magen såg stor men inte enorm ut.

Tisdag vaknade jag och JISSES vad det putar. Det ser helt galet ut. Bebis måste ha lagt sig på något underligt sätt. Eller ”rätt”, kanske?

Jag är ENORM runt magen nu. En riktig ”pojkmage” med rejält put framtill. Kompisar ser chockade ut:

”När ska du HA, EGENTLIGEN?”

Om fyra veckor (egentligen 5).

”MEN PÅ RIKTIGT om FYRA veckor?? Ser ut som om du ska ha nu!!!”

Jo, jag vet. Jag har fått höra det i två månaders tid. Men i tisdags chockade jag mig själv på morgonen. Nu blev allting tungt. Ont i en del av bäckenet. Jag VAGGAR som en jäkla pingvin och att jag lyckas knyta skorna är ett under. Jag borde få medalj eller något.

Nu får han komma. När som helst. Han är säkert enorm ändå. Lång som sin far och tung som sin mor eller något. Han kommer komma ut sjungandes med käpp och allt.

Jag får ta en vettig bild och visa upp snart. Nu, dags att fortsätta jobba. Jag är ledig imorgon och fredag.

15 dagar kvar att jobba nu.

29 dagar kvar tills bebisen kommer.

Galet.

One thought on “Alltså, vad tusan hände?

Kommentera

