Oron är så onödig

Jag tror vi oroar oss för mycket. Allihopa. Min mor brukade alltid säga att ”allting i livet har en lösning, förutom döden”.

Sätt saker i perspektiv och LEV.

Ibland blir jag ledsen när jag läser vad folk oroar sig över, för jag tänker att all den tid vi lägger ner på att må dåligt, skulle vi kunna lägga ner på att ha det bra.

Ta ett steg tillbaka och andas djupt och säg det högt: ALLT i livet har en lösning.

Det handlar enbart om att leta en vettig lösning. Ibland är det en kompromiss. Ibland är det att acceptera att situationen ser ut som den gör och att det faktiskt kan få vara så. Ibland måste det bli jävligt obekvämt ett tag för att det ska bli bra i slutändan. Ibland är lösningen bara självklar, men beslutsfattandet svårt.

Men så är jag höghormonell och höggravid och kanske det påverkar att jag faktiskt mår bra (minus någon mindre panik-attack nu i slutet när jag inser att jag har en stor bebis i magen som måste ut och JEEEZUS hur ska det gå?).

Oavsett: Lev lite. Var lycklig. Livet är för kort för att må dåligt.

Fatta det viktigaste beslutet någonsin, för din skull, för dina barns skull – att göra vad du kan för att vara lycklig.

Här. Nu.

Happiness

 

Kramis

2 thoughts on “Oron är så onödig

Kommentera

