Önskningar inför BB

vecka 38

Vecka 38, redo att komma ut, kom ut kom ut nu, bebis!!

 

Jag vill ha det lugnt. Jag vill ha bebis på bröstet så mycket det går. Förhoppningen är att kunna amma. Jag vill ha mycket uppmuntran kring detta.

Jag vill ha mycket smärtstillande. Jag hade så ont sist och när amningen inte fungerade kände jag mig ännu mera menlös. Vill gärna vara så ångestfri som möjligt.

Jag vill ha saffransbullar. Skit i godis och annat krafs. Bullar är grejen. Mjölk och bulle. Te och bulle. Gah vad gott med bulle!!! Jag kommer att se ut som en bulle, till slut (too late) :P.

Jag vill få höra att jag är fin, även om det är ytligt och just då inte sant. Men jag BEHÖVER få höra det ändå. Jag har precis genomgått en stor operation efter att ha varit gisslan under 9 månader, jag förtjänar att få höra om hur underbar jag är och fin jag är trots allt detta, eller kanske just pga allt detta!

Besökare: ha respekt för att jag inte vill träffa så mycket folk. Jag är ganska sårbar och antagligen ganska trött (Jag har ett stort jäkla sår i magen). De enda jag verkligen vill se är mina andra barn. Jag kommer troligtvis ändå vara en hög av mamma-ångest eftersom jag lämnar lilla tjejen några dagar (hon kommer inte glömma mig, eller hur?). Men jag tar gärna emot sms och lyckönskningar via FB m.m. Det värmer alltid :).

Kommentera

