Ha tålamod….jo, jag ska

Det är en vecka kvar. När snittet väl blir av så är jag i vecka 38+4. Helt ok liksom. Men jag känner mig REDO nu. Jag känner verkligen mig fysiskt redo att föda. Att gå hem igår från jobbet var det bästa jag kunde göra. Helt plötsligt fick jag energi igen. Jag orkade mer än vad jag gjort under flera dagar. Då har jag ändå ett stillasittande jobb. Men det där med att sitta och vara bemötande har liksom tagit på krafterna utan att jag ens märkt det. Att hela tiden uppmuntra omotiverade, ledsna, arga, besvikna personer har tömt mig på energi.

Dagen har spenderats med att mysa, gosa, leka och bara vara mamma i lugn och ro. Visst, det gör ont i bäcken, livmoder och rygg, men jag är inte utmattad redan klockan  17:00 som jag varit annars.

Men jag är REDO nu. Jag går och letar tecken hela tiden och varje toabesök handlar om att analysera torkpappret, löjligt nog. JAG VILL SE EN ROSA FLYTNING eller något annat spännande tecken på att NÅGOT är på gång (uääärrk).

Ingenting händer. Bara sammandragningar, vissa förvärkar, någon som gnuggar sig neråt i bäckenet. Men annars är det tyst från livmodern.

Jag är sur på min livmoder för att den för 10 år sedan totalmisslyckades med att föda fram Stortjej och NU så vill den jäkla grejen inte göra annat än att ge verkningslösa, onda förvärkar och sammandragningar. Fjant. SÄTT IGÅNG NU.

Jag vill ha ut min bebis.

*inget tålamod*

Kom ut nu Lillebror, kom ut och lek med dina systrar, varav den ena är en panda nuförtiden :).

480355_10153537790430711_1420039238_n

Pandaoverall från Mini Rodini, mössa och vantar från Villervalla, stövlar från Molo.
Inget köpt till fullpris moahaha 😀

Kommentera

