Vem är bästa mamman?

Jag tycker det är intressant att läsa i forum där alkoholfrågan eller just nu, julklappsfrågan, tas upp.

Vem köper mest/minst?

Vem dricker/dricker inte alkohol under julen?

Även om det inte sägs rakt ut så är undermeningen ändå ”vem är bäst/sämst mamma?”. Jag brukade hoppa in i sådana diskussioner förr och argumentera varför jag inte tyckte att en öl till maten var lika med att ta livet av sina barn eller varför jag tycker att konsumtion inte alltid är av ondo. Men nu känner jag att det inte är lönt. Varför tävla? Varför inte acceptera att folk är olika och att konsumtion av saker eller dricka inte nödvändigtvis påverkar hur du är som förälder?

Bara släpp det. God jul.

Funny-Christmas-Quotes

Kommentera

