Det är trevligt att vara snygg.

Jag tänkte på det igår, när jag fick besök i form av en kille som skulle hjälpa mig med torktumlaren som strejkat. In kommer en kille som ser ganska så vardaglig ut. Jag hälsar och är som vanligt, trevlig. Sedan börjar jag fundera på hur många ensamma mammor han besöker under en dag och om det någonsin blir såsom i filmerna att kvinnorna raggar på honom?

Sedan fortsätter jag att tänka vidare på hur situationen hade sett ut om han såg ruskigt bra ut? Blir han mera påraggad då?

Jag skulle anta det?

Hur många koppar kaffe bjuds ”min” torktumlar-kille” på och hur många skulle en modell-läcker kille bjudas på?

Hur många fler leenden får den ”snygge” jämfört med den ”vanlige”?

Man blir som man umgås och man förändras beroende på hur man blir bemött. En snygg person får antagligen mer leenden och ett trevligare första bemötande och kan därmed samla välmående-poäng.

Det är sånt här jag funderar på som föräldraledig. Jag vet inte om det är bra eller dåligt?

Håller min hjärna på att förfalla? I snabbare takt? 😛

Så lite shopping:

Dagens fynd, Molo lurvoverall storlek 68 till Lillbebbe för 250kr i vår lokala butik som går i konkurs.

Dagens fynd, Molo lurvoverall storlek 68 till Lillbebbe för 250kr i vår lokala butik som går i konkurs.

Mera fynd från utförsäljningen! Massa Molo. Två av overallerna är till kompisar.

Mera fynd från utförsäljningen! Massa Molo. Två av overallerna är till kompisar.

funny-handsome-handy-man-tape

 

Kommentera

