Filtgalningen får sin dos.

Det är ekonomiskt dumt att gå med i grupper på Facebook som behandlar ämnet barnkläder och barnfiltar. Särskilt om man är föräldraledig och har mycket tid på händerna. Det är lätt att man överdoserar på det mesta. Jag drog ju mitt strå till stacken och fick med Gimzan i några grupper och stackarn har redan beklagat sig – självklart är det ju MITT fel att hon handlar för mycket haha ;).

I vilket fall så fick jag nippran på att jag skulle ha lite filtar till Lilltjej. Varför man skulle behöva mer än EN filt till en bebis? Ja, fråga inte mig. Fråga de som har över tjugo filtar från diverse märken. Jag har ju tacksamt nog ”bara” dessa (räkna inte):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den längst upp till vänster med grönt djungeltyg och rödvit baksida är nytillskottet. Jag ramlade ju in på diverse sybloggar för ett tag sedan och fick rekommenderat Makrill Design för att tillfredställa mina önskemål. Det blev en hemlig beställning som jag tänkte visa upp nu. Anledningen till att den var/delvis är hemlig är p.g.a. att jag beställde lite annat som ska vara julklappar.

Tjejen bakom Makrilldesign var effektiv och tillmötesgående samt tog egna initiativ. Vi kommer definitivt handla hos henne igen. Filten var så välgjord och den känns verkligen som en personlig filt som man blir glad av. Hela dagen igår och idag har den fått följa med Lilltjej runt. Till filten beställde vi en matchande mössa. Som en liten överraskning fick vi även med en matchande dregglis:

Vi vart så glada! Den fick följa med i vagnen:

I spjälsängen när hon skulle sova för natten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samt när hon skulle sova lite middag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poppis blev den iaf. Tyvärr är hon inte så förtjust i mössor ännu och det är inte riktigt säsong för en tunnare mössa just nu, men den kommer utan problem att kunna användas i vår då den passar 1-3år. Dregglisen kommer dock att användas och jag ska matcha den med den lila velourklänningen från Villervalla (vad annars? 🙂 ).

Japp, nu är det bara att invänta julen! 🙂 För att förbereda inför julen ska jag nu sätta mig på träningscykeln! 🙂

4 reaktioner på ”Filtgalningen får sin dos.

  1. Jag är så glad att du är nöjd med din beställning!! Så många fina ord och vilka söta bilder på en go tjej 🙂 Om du inte har något emot att jag publicerar dem på min blogg så får du gärna skicka mig några bilder på mailen. Ha nu en riktigt skön jul så håller jag tummarna för att julklapparna blir uppskattade. Julkramar från makrill

Lämna en kommentar